Almost 2 weeks.



Assalamualaikum.
Almost 2 weeks aku kerja. There is a lot of sweet and boring moment during I was work.
Kawan-kawan dekat situ semua awesome and best-best. They're really sporting.
I love the way they call me with SHAZWANI ~ I felt different. Hehehe

Dalam masa dua minggu ni, macam-macam ragam orang dapat kenal. Pelik-pelik je semua -.-
Dorang belanja makan masa break. Dapat kek daripada crew leader box office.
Dapat scandal baru. Hahahahaha his name is Sasi. Hohoho ~
Pen yang aku bawak semuanya dorang bawak balik. Satu dekat Sritharan satu lagi dekat Loges.
Sritharan bagi alasan nak ambil note masa class. Loges pulak kawan dia ambil sebab kata pen purple aku lawa.
Hahahahahaha adoi dorang ni.

First day masuk kerja, berani cakap seramlah jugak sebab ramai indian.
Nasib baik aku department bawah abang Is. Malay not indian. Then, all indian staff was being good with me. Hehehe ~
Mereka sambut kehadiran aku baiklah. Siap ade dance-dance lagi. What great moment I had it.

Dekat sana ada partner-partner. Ekin dengan Sritharan then aku dengan Sasi.
Bila kerja aku selalu sakat Sritharan then Sritharan kononnya buat baby face dia mengadu dekat Ekin.
"Ekin tengok wani, ekin. Dia bully I."
Ekin datang. Tu diahhhhhhhhh !!
"You bully dia. Eh janganlah bully dia. Kesian dia..."
Aku panggil Sasi.
"Sasi tengok ni."
"Eh kenape sayang..."
Hahahaha itu lawak. Hahahaha...
Bila takde customer, dorang dance Gangnam Stylelah itulah inilah. Sing it loud.
Yang news is dorang layan Kpop. Oh gosh macam tak percaya doh. Hahahaha
Itu baru kawan dalam department yang sama (concession department).
 
Bila budak concession gabung dengan Steward department. Oh ini boleh jadi kes gila. Hahahaha
Steward department ramai Melayu. Tapi semua lelaki.
Dari situ kenal seseorang...... Ehemmmmmmmmmmm kikikiki ~
Kawan dengan Luqman botak. Yaaaaa boleh gila. Dia panggil aku gemuk. Peh sentap wehhh. Hahahaha
He say to me "Wo ai ni."
Aku balas "Wo hen ni..."
Ini budak gila tak payah layan. Mental breakdown. Huhuhu ~

Budak Steward kate aku pendiam and nampak garang. Bila dorang nak tegur pun fikir dua tiga empat sepuluh kali.
Bila dah tegur aku. Hambekkkkk ! Baru tau.... Aku orang yang jenis suka gelak gila-gila.
Sampai diorang perasan aku ade lesung pipit.
Abang Syafiq cakap "Oh ade lesung pipit rupenya. Patutlah diam je. Nak sorok eh..."
Farhan kate bila dia tegur je aku macam takde mood.
Oh sorry to you... Kalau tengah buat kerja memang orang sekeliling aku tak akan layan. Busy maaaaaaa ~

Kerja 6 hari je. 1 hari cuti. Bila nak pilih cuti mesti dorang tanye aku. Hari cuti bila. Hahahaha..
Katanya nak tengok wayang sesame. Amboiiiiii ~~

Mase pergi tempat new wing kejap. Yee Fon kate ade budak Melayu nak number.
Tengok muka budak tu seriously macam aku pernah jumpa kau. Tapi kat mana tah...
"Eh dia nak mintak number awak." Yee Fon kate kat aku. Siap tunjuk lagi. Budak tu dah segan-segan.
Aku just senyum je. Kak Azlina masuk.
"Kau tu ha tak gentle langsung. Ade mintak number dekat kawan dia. Ni dia dah datang, mintaklah..."
Kak Azlina kate kat Amirul. Aku sengih-sengih je.
"You nak bagi ke?"
Yee Fon tanye aku. Aku diam je.
"Mintaklah dah orangnya ade depan mata, mirul......" Kak Azlina nyampuk.
Lol aku bla masuk old wing balik. Hahahaha...

Sritharan kata aku banyak secret admirers. Amboi dia ni.. Hahahaha
"You banyak secret admirers tau. Dialah, dinlah, fiqlah, botaklah, yang tu lah yang ni lah..."
Aku pandang dia.
"Oh..."
Banyaklah kau punya secret admirers. 

Haa satu lagi, dekat tempat kerja aku tu ade sorang muka macam Zayn Malik.
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuu handsome tu. Hehehe. Dia pun sporting. Kuat senyum mamat tu. Hahahaha.
Mase aku datang kerja je, bila dia tengah kerja mesti jumpe dia.
Dia pandang-pandang then senyum. Aku senyum dekat dia siap tunduk lagi. Hahahaha
"Zayn Malik...." aku kacau dia.
"Eh.... Hahahaha..."

Plan nak kerja sebulan je. Tapi macam sayang nak tinggalkan. Kerja ni just nak cari pengalaman je.
Diorang suruh aku tangguhkan. Kerja lame sikit. Awww so sweet all of you. Hehehe ~
Kalau rasa nak enjoy kerjalah kat sini. Sure rase happy selalu. Semua awesome and caring. Seriously...
Farid, Farhan, Syafiq, Botak, Yehganesh, Ferlin, Sritharan, Sasi, Loges, Kak Preisy, Zayn Malik, Ekin, Jeva, Kak Azlina, Yee Fon, Mathew best. Hewhewhew ~
I won't forget them. Never :)

Thanks for giving me so much memories.